4. 1. 2015

KATA TJUTA


Zloženie tretieho turnusu bolo poväčšine dievčenské. Spolu so sprievodcom Simonom   sme sa cítili ako v dievčenskej škole. Decká, vidiac úžasné hviezdne nebo počas prechádzajúcich nocí, sa rozhodli opustiť stany a spať vo swagoch pod holým nebom. Prvú polovicu noci si užili miliardy hviezd. Okolo pol jednej udreli hromy a blesky rovno nad ich hlavami a mohli sme natočiť holywoodsky trhák: "Panika v dievčenskej škole". Celé to trvalo dve minuty a boli naspäť v stanoch. Samozrejme nezapršalo. Ráno sme vstali a pokračovali v ceste.  

Miestna púšť je krásne červená a v porovnaní s africkými alebo ázijskými púšťami aj oveľa viac zarastená zeleňou.  Minuli sme Mount Conner. Na miestne pomery nezaujímavý geologický útvar. 

Sem tam sme stretli austrálske Road Trainy. Tri alebo štyri návesy v deväťdesiat kilometrovej rýchlosti urobia z bežného kamiónu dokonalé baranidlo. Oceľový rám slúži ako zhŕňač klokanov.
 Cieľom našej cesty boli skalné formacie KATA TJUTA. Z výhliadkovej plošiny vyzerali ako namaľované.
Celá skupina okrem mňa vyrazila na troj hodinovú túru pomedzi skaly. Ja som si šetril koleno a chcel som byť konečne v prírode sám len s foťákom. 


Pochodili čo sa dalo. Pre mňa bolo dôležité, že vyplašili klokana a ten prešiel cez hrebeň na druhú stranu skál. Tam som sedel ja a čakal na životnú fotku.

Bol som otočený chrbtom k hrebeňu. Obzrel som sa cez plece a už tam sedel. Chvíľu sme sa na seba pozerali a potom začal skákať rovno po hrebeni. Tie najlepšie ponúknem, keď ich spracujem.
O pol kilometra ďalej som zbadal v tráve snoriacu dvoj metrovú goanu. Je to pôvodný alfa predátor.
Vôbec si ma nevšímala a bol som jej za to vďačný. Dva metre pôsobili naozaj impozantne. Niet pochýb, kto z  nás by vyhral teoretický súboj. Zajtra napíšem o ULURU.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára